شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۳۵:۲۵

مصر ١٠ منطقه اکتشافی جدید را به مزایده گذاشت
ایران دریلینگ: رئیس شرکت نفت جنوب الوادی از معرفی ١٠ منطقه جدید در طرح مناقصه بین‌المللی اکتشاف نفت در مصر خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ  و به نقل از سایت شانا، ابوبکر ابراهیم، اعلام کرد: اسامی مناطق مورد نظر در مزایده مطرح شده در تاریخ (٣٠ دسامبر ٢٠١٤ ) اعلام و مهلت نهایی برای دریافت پیشنهاد شرکت‌ها ٣١ مارس ٢٠١٥ تعیین شده است. ابراهیم گفت: این مزایده ٦ منطقه فراساحلی در خلیج سوئز و چهار منطقه خشکی در دلتای نیل و کوم امبو در استان اسوان را شامل می‌شود. شرکت جنوب الوادی یکی از پنج نهاد اصلی وزارت نفت مصر به شمار می‌رود که وظیفه نظارت بر فعالیت‌های صنعت نفت در جنوب دره نیل را برعهده دارد. مصر با جمعیت ٨٥ میلیون نفر، به دلیل پرداخت یارانه‌های سنگین برای سوخت با مشکل هزینه بالا در تامین تقاضا روبرو شده و این موضوع مصر را از یک کشورتولید کننده انرژی به یک وارد کننده تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، انباشته شدن مطالبات شرکت‌های خارجی نفتی از مصر، مانع اصلی سرمایه‌گذاری در بخش انرژی این کشور محسوب می‌شود اما دولت مصر به تازگی گام‌های موثری برای حل این مشکل برداشته که موجب تقویت اعتماد شرکت‌های انرژی فعال در این کشور شده است. شریف اسماعیل، وزیر نفت مصر نیز در هفته پیش ابراز داشت که مصر دو قسط از مطالبات شرکت‌های بین‌المللی نفتی فعال در کشور را به قیمت یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار در (دسامبر ٢٠١٣) و یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار در (اکتبر ٢٠١٤) پرداخت کرده است. این در حالیست که هفته پیش، سومین قسط از مجموع بدهی‌های نفتی معوقه مصر به شرکت‌های خارجی فعال در حوزه نفت و گاز این کشور، به مبلغ دو میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار پرداخت شد. دولت مصر در ماه نوامبر ٢٠١٤ اعلام کرد که درنظر دارد مجموع بدهی‌های خود به شرکت‌های فعال در حوزه انرژی این کشور را ظرف شش ماه آینده بپردازد.


  کد خبر : 452
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :